2010-07-02
 08:44:15

Lugna puckar och vecka 37.

Ja vi var ju då på ultraljud och tillväxtkontroll i onsdags, jag mamma och farmor. Farbror doktorn tittade på mig genom mammas mage, mätte en massa saker och kollade blodflödet genom navelsträngen och en hel massa andra grejer. Allting såg jättebra ut, anledningen till att mammas mage inte växt nåt är nog att fostervattnet minskat i samma takt som jag växt så vi har bara bytt plats liksom.

Farbror doktorn uppskattade min vikt till 2801g och att jag väger 5% över normala kurvan. Det är lite intressant med tanke på att mammas mage är så fasligt liten och jag är ändå så stor! Fast mamma tycker ju inte alls att magen är särskilt liten. Hon sa åt mig igår att hon börjar bli lite trött på att livnära mig från insidan nu och skulle hemskt gärna vilja att jag kom ut så att hon får livnära mig från utsidan istället. Vi får väl se hur jag gör.

Livmodertappen eller halsen eller vad det nu hette igen, (alla dessa ord!) var inte påverkad alls så jag kommer nog inte den här veckan iallafall. Just idag är jag 36 hela veckor och nu idag börjar jag växa in i vecka 37, om man tror att dom räknat rätt alltså och det är ju inte alls så säkert. Men ett som är säkert är att det börjar verkligen närma sig att få komma ut nu alltså!

Mamma och pappa är snart färdiga med renoveringen av tvättstugan med, där min blöjbytarstation ska bli. Det blir himla fint säger dom, du ska få se sen morfar!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: