2010-06-27
 20:50:48

Börjar kännas nu...

Ja nu börjar det  bli tungt för mammsen. Jag bökar och stökar i magen, gymnastikserar och sparkar med benen. Mamma tycker att det känns som att jag tar tag med mina små händer och drar och sparkar mig neråt. Det känns tydligen som att nån hugger mamma med knivar i hennes sköte. Inte jag. Jag bara gör plats ju!

Mammas svanskota känns som att den är i tusen bitar, benen värker och fötterna spränger. Ja, det verkar vara jättemysigt det där med att ha en sån liten som mig i magen... Tur att jag kommer ut snart.

Igårkväll och i natt mådde mamma jätteilla, lite lurt att det var nån slags magsjuka på g men idag har jag gått med på all mat mamma ätit och inte returnerat nån så det var bara igår jag var lite missnöjd. För mycket fett och socker men på tok för lite grönsaker, vatten och nyttigheter. Då får mammsen det i retur, på en gång!

Annars har vi flyttat mormor i helgen, eller vi och vi. Jag och mamma har hjälpt så gott vi kunnat, pappa har stått för slitgörat. Så nu bor mormor i ett jättefint hus med nästan hur mycket plats somhelst runt omkring som jag ska få leka och härja på så småningom, utan att nån bil kommer för nära mig. Skönt!

Nu ska jag och mamma vila, mammas rygg känns som att den håller på att gå av. Ska bli skönt både för mamma och mig att få bli livnärd på utsidan av mamma istället för inuti henne. För mamma har det tungt och jag har det trångt, så det är väl dags att titta ut snart. Har inte bestämt mig för när än, men jag hittar nog på nåt.

När tror du att jag kommer till världen?


Hanna

innan vi kommer upp hoppas jag :) jag vill snusa lite på dig :) får se om din mamma orkar med att vi kommer upp :) ta hand om er. kramar


Sofia

2010-08-02 blir en alldeles fantastisk födelsedag tror jag. Men om du av nån anledning vill komma en annan dag går det också bra, då kan din mamma och pappa komma och äta tårta hos mej istället :)


Ingela

Jag tror att du säger tittut den 28/7 :-)



PUBLICERAT: 2010-06-28, 14:25:24 | URL: http://www.silverpilarna.se/ingela

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: