2010-07-24
 15:53:11

Vecka 40 (39+1)

Javisst serru morfar, nu går vi in i den 40e graviditetsveckan. Nu på fredag den 30e är jag beräknad. Återstår ju att se när jag känner för att komma ut. Mamma säger att det bränner jättemycket i hennes sköte så kanskekanske att jag börjar vara på väg...

Barnmorskan i fredags sa att mitt huvud var helt fixerat i mammas bäcken och inte ett dugg ruckbart. Det är bra, mycket bra. Mammas blodtryck hade stigit lite, från 100/60 i snitt till 120/70 så det är ju inte högt än men ändå högre. Berodde tydligen på att mamma börjat svälla nu. Hon har jätteont i fingrar och fötter stackarn. Men det är nog snart slut på lidandet, ska bara retas lite till i magen innan jag tittar ut.

Sockret och blodvärdet var bra det med, men jag är en stor bäjbis. Inte under 3500g tippade barnmorskan på att jag kommer att väga när jag väl kommer ut.

Så då är det bara att fortsätta väntandet då. Mamma och pappa säger att det är fritt fram, men det är ju jag som bestämmer i slutändan. Lika bra att dom vänjer sig redan nu med att dom inte har så mycket att säga till om längre...

Vi kanske ses snart då morfar, förhoppningsvis förr än senare!


Ingela

Spännande när det snart är dags för pyret att komma ut i stora världen :-) Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: