2010-06-23
 22:27:39

Varit på ultraljud igen...

Ja det har varit ett himla tittande och kollande på mig nu sista veckorna. Men det är bra.
Efter att vi var in till förlossningen där när mamma hade så ont så ville dom kolla upp mig och magen en gång till. Den gången sa dom att det var för mycket fostervatten, nu var det helt okej. Jag tror att den första läkaren svamlade. Nåväl, det är ändå ingenting som mamma kan göra nåt åt men skönt nu att det är som det ska.

Tillväxten fungerar också som den ska, jag får den näring jag behöver från moderkakan och det är ju himla bra. Annars hade dom varit tvungna att plocka ut mig tidigare och än trivs jag ju ganska bra i mammas mage så jag vill nog stanna här ett tag till.

Jag vägde 2286g nu så jag har ju ungefär gått upp 400g på två veckor och det är ju som det ska. Så här sista veckorna lägger bäjbisarna på sig 200g/vecka så det är ju helt normalt. Tant doktorn tippade att jag kommer att komma ut till mamma och pappa på en matchvikt av 3400g, inte mer och inte mindre. Ni får väl se... Inte nå större tycker mamma att jag behöver vara. "Tänk på mitt stackars sköte" säger hon. Pyttsan, nu är det jag som bestämmer. Inte mamma.

Farmor fick följa med oss den här gången till doktorn, pappa och mormor jobbade båda två så det var ju himla bra att farmor kunde komma med. Men lite får man retas tycker jag, höll händerna för ansiktet och ville inte ge farmor en tjuvkik av mig. Näe, det får hon se sen om nån vecka eller så.

Jag har jättelånga ben sa tant doktor! Huvudet låg neråt som det ska inför förlossningen, ett ben rakt upp under mammas revben och det ena hade jag vikt upp över mig. Inte konstigt att mamma tycker att det sparkar både uppe och nere, himla kul tycker jag att det är att gymnastiksera så att hela magen hoppar och mamma tappar luften. Ojoj, jag har mycket djävulskap att utöva på pappa sen så mycket som jag har härjat med stackars mamsen hittills...

Tjillevippen!


Ingela

Härligt att allt ser bra ut med lilla pyret! :-) Hoppas ni får en trevlig midsommar!! Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: