2010-04-13
 18:12:30

Våren är här!

Äntligen Morfar får vi också vår här uppe.
Snön tinar jättefort nu och det droppar från taken varendaste dag.

Mamma börjar få rätt så ont i ryggen, inte så roligt. Men hon försöker härda ut på jobbet, fast det blir fler och fler stunder i en svart fällbar fotölj framför tv.n. På fredag ska vi till farbror doktorn som ska lyssna på mammas hjärta och lungor så att hon också mår bra. Mår mamma dåligt gör ju jag det med så det är bra att dom håller lite koll.

Vi ska förresten inte göra iordning mitt rum än, det får vänta till nästa vinter säger Mamma. Det är bättre att det får vara gästrum ett tag till så att du får sova i en vanlig säng med din stackars rygg när du kommer upp och hälsar på mig sen när jag kläckts.

Näe nu är det vila som gäller, Mamma har ju faktiskt dammsugit heeeela huset nu så vi förtjänar lite lugn&ro.
Hejdå sålänge!


Ingela

Jag har sökt en utbildning som Hälsopedagog nere i Sala på Tärna Folkhögskola. Utbildningen är 1 läsår och den verkar välidgt intressant, bra och rolig. Man får lära sig väldigt mycket inom hälsa & friskvård och man kan arbeta inom kommun, landsting, skola, företag eller starta eget inom hälsa & friskvård.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: