2010-04-09
 12:26:05

Vecka 25!

Hej Morfar,

Nu börjar det gå undan. Vecka 25 går vi in i idag. Mest jag, men mamma och pappa får väl vara med på ett hörn dom också. Mamma iallafall, hon växer så det härliga tider. Hennes navel, den är inte vad den en gång varit. Näe vet du morfar, nu har den börjat luta och putar ut lite i vänstra kanten. Kommer kanske att bli en klar-knapp av den där iallafall. Typ en sån där som gammelmormor har i julskinkan som ploppar ut när den är klar. Men isånafall får mamma dras med en lutande navel i åtminstone 100 dagar till. Jag är förbjuden av både mamma och pappa att komma ut innan dess serru. Inte lätt att vara liten...


Vad ska jag göra och lära mig i veckan då tror du? Jo det ska jag berätta!

Nu börjar sista tredjedelen, jag ska...

...göra mer saker med mina händer, som till exempel knyta dem till nävar (jepp, nu ska det börja boxas ännu mera minsann!) och ta tag i och hålla mina fötter. Blir ännu roligare att göra kullerbyttor då! Det är även nu som jag ska bestämma mig för om jag ska bli höger- eller vänsterhänt.

...utveckla bukspottskörteln och lagra fett. Jag väger runt 800g nu, 2000-2500g till tycker mamma sen är det lagomt.

...förfina min hörsel så jag kan höra och lära mig att känna igen mamma och pappas röst ännu bättre. (Det är ju deras röster jag hör oftast så det är dom jag kommer att känna mig tryggast med.)

...se till att skelettet blir hårdare.

Jepp, så det är fullt upp mest hela tiden. Bäst att sätta fart om jag ska hinna få allting gjort.
Hejsålänge!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: