2010-02-21
 21:52:33

Helgen är slut och jag är en vecka äldre.

Hej Morfar,

Imorrn ska mamma (och jag då såklart) börja jobba igen. Vi har varit hemma i nästan två veckor, såå skönt har det varit att ha mamma helt för sig själv. Att hon har kunnat äta direkt jag kurrat i magen, kräkas på en toa och inte ut från ett lok och sen har vi vilat jättemycket.

Mamma blev ju omplacerad till slut, skam den som ger sig. Tur att hon är tjurig min mamma. Så imorronbitti ska vi (ja, jag måste ju fortfarande följa med överallt) åka till malmbangården här i stan där vi ska styra upp papprena och sköta allt datajobb så att farbröderna där kan koncentrera sig på att bygga tåg och slippa sitta och knappra på datan.

I helgen har jag, mamma, pappa, morbror och mormor varit på Buddy Holly. Musikalen alltså. Det var jättebra! Jag bubblade runt där i mammas mage när Brolle sjöng. Sen åt vi gratis grillbuffé för att mormor är lika tjurig som mamma och inte ger sig när hon vet att hon har rätt. Så Coop Arena fick minsann bjuda på mat för 1000:- för att dom gjorde bort sig och missade våran bokning. Du kan tro att vi åt morfar! Gratis är ju faktiskt gott.


Igår så blev jag ju även en vecka äldre. Nu är jag hela 17 veckor gammal! Men mamma räknas vara i vecka 18 idag. Alltså vecka 17+1. Bökig räkning det där. Snart är det iallafall halvtid för oss, nu går det undan ska du få se. Ojoj vad jag växer ska du veta.


Ingela

Bra kämpat! Härligt att du fått omplacering nu. Jag hade också velat se Buddy Holly men jag var borta i Kiruna hela helgen med vänner på slädhundstävling :-) Kramkram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: