2010-02-07
 23:10:26

Ikea och tandtråd.

Hej Morfar,

Idag har jag och mamma varit på Ikea med tant Sofia och tant Linda. Mamma har haft rätt så ont i ryggen och svanken sen igår. Det är nog lilla jag som är där och bråkar igen. Idag när vi var på Konsum blev mamma panik-pinknödig med, men bara ett litet tag sen tyckte jag att jag hade retats färdigt och slutade trycka på mammas pinkblåsa så hon klarade sig ända hem och slapp pinka ute i en snöhög. Nog för att hon gör det varje dag på jobbet, men när hon är ledig kan hon väl få gå på en riktig toa då...

Ikea var skoj, men dom tre saker som mamma hade tänkt köpa var slut. Liiiite irriterande, så det blev lite värmeljus och nya mattor till toan istället.



Mamma har förresten hittat en jätterolig sida på internet med en massa onödiga och ytterst nödvändiga prylar, dom den här söta blåa vännen på bilden. Den ska få bo på tvättstället så att mamma och pappa blir lite bättre på att använda tandtråd. Dom slarvar rätt bra med det annars så det kanske blir ändring på torpet nu! Söt är den då.

Bluebox.se där finns den här lilla rackaren!



Pappa, han har varit och kört skoter idag med morbror. Pappa träffade ett träd i skogen som han aaaabsolut skulle köra på och knäcka frontbågen mot. Himla klantigt, jag kommer bli mycket proffsigare än han på att köra när jag blir stor nog. Å vet du morfar, båda handskydden gick paj med. Ja jag säger då det, klantig och himla oskicklig var han idag pappsen.


Imorrn är mamma ledig, men sen börjar hon jobba 0137 natten mot tisdag. Inge kul alls att kliva upp då tycker jag, brukar vara rätt grinig när mamma kliver upp den tiden. Men det är väl inte så mycket att göra, har ju inget större val än att följa med...


Ingela

Kul med en ny blogg om lilla pyret :-) Kram



PUBLICERAT: 2010-02-08, 11:14:32 | URL: http://ingela1975.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: