2010-01-30
 23:09:17

Ishotellet och Snöfestival.

Hej Morfar,

Jag är i Repisvaara nu i en smutsig stuga med mamma och pappa och fyra vänner till dom. Det ligger gammalt korvbröd bakom elementet och allt porslin var smutsigt och kladdigt. Jag och mamma sover väl nerpackade i en sovsäck så att vi inte ska få konstiga utslag av sängen som pappa fick. Du kan tro att mamma ska klaga imorrn...

Det är ungefär -25 grader kallt här, lite väl kyligt för att åka slalom så vi åkte till Jukkasjärvi och kollade in ishotellet istället. Där jobbade en kompis till mamma så vi fick gratis inträde allihopa, himla snällt! Ojoj vad fint det var där, en sån snökoja vill jag också ha om några år. Kommer du och hjälper mig att gräva då, Morfar?

Vi var i Absolut Ice-bar och drack drinkar ur is-glas. Mamma drack en jättegod guanabana-juice, medans pappa fick en drink som hette Yellow Lynx men den var Ski-Doo gul så han döpte om den till Yellow Ski-Doo istället.

När vi fryst klart i Jukkas åkte vi in till Kiruna för att våra sörländska vänner (Stockholm, Spanien, Halmstad och Bollebygd) skulle få lite seightseeing. Där var det snöfestival, tokiga killar hoppade jättefort och jättehögt med sina skotrar. En kraschade ganska ordentligt med sin men han klarade sig rätt bra ändå, så där dumma och farliga hopp hoppas jag verkligen att pappa aldrig gör.

I morgon hoppas jag att det blir varmare så vi får ta ett varv i Pelikan-svängen och Soldals-svängen. För Björnbacken, den är ju bara blaha-blaha. Visst var det så det var Morfar?



Hej sålänge!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: