2010-01-28
 21:41:42

Snö&tråkigheter.

Idag har vi varit med gammelmorbror Lars och skottat ut gammelmormor och gammelmorfar. Deras gård var heeeelt igensnöad, gammelmormor hade lyckats skotta en smal smal väg till postlådan så dom fick in tidningen iallafall. Tur att Lars fick låna Peters traktor med snöslunga, -20 så det fanns ju inte en chans att Deutzen startade hur mycket pappa än försökte och ville. Hursomhelst, nu är det skottat och fint. Ved är inburen i massor så nu ska dom väl kunna vara lugna ett tag. Tills imorrn iallafall. Då fyller ju gammelmormor år så då blir det tårta!

Sen så händer det ju lite tråkigheter ibland också. Igår dog Thomas, mammas gamla favoritlärare och en vän till familjen. Han sa alltid att mamma skulle bli bildlärare men hon gjorde inte som han sa, tur att hon hann erkänna för han att han hade rätt. Militären var ingenting för mamma, kanske att bildlärarjobbet hade varit det. Han var iallafall en underbar människa säger mamma och att han är en fin ängel i himmelen nu. Förbannade cancer (jag vet att jag är liten och inte får svära, men sånahär gånger gör jag det ändå.) att den alltid ska ta dom bästa människorna först. Tur att min Morfar klarade sig ifrån den där hemska sjukdomen.

                                               Vila i frid Thomas, hoppas du får frid i din himmel.

                                                        Ikväll tänder vi ett ljus för dig Thomas.

Nu ska jag och mamma baka ut den där bulldegen som vi gjorde för ett tag sen. (Jo, jag och mamma gör allting tillsammans förstår ni.) Man måste ju ha med sig bullar&varmchoklad om man ska åka slalom.
Pappa han gör enchiladas som vi ska ta med, han är duktig han! Iallafall bra på att lyda mamma. :)

Vi hörs, kram pårej!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: