2010-03-12
 15:21:12

Halvtid, det måste firas.

Idag är jag halvgräddad. 140 dagar har mamma haft mig i magen, 140 dagar kvar. Sen är jag färdiggräddad! Återstår att se hur många dagar jag egentligen har tänkt vara i magen, men åtminstone 130 dagar till tycker mamma.

Såhär i halvlek är min blodcirkulation komplett och ska fungera top notch. Smaklökarna bildas på tungan och när mamma och pappa smeker eller rör på magen så känner jag av det. Jag hör allt som mamma säger eller sjunger, tur att mamma har stämbandsinfektion så att hon inte kan sjunga för helt ärligt så låter det inte bra alls..
Ögonbrynen och ögonlocken är helt färdiga och på mina småsmå fingrar finns det nu naglar.

Halvtid, det måste firas! Eftersom att pappa är på vift med skotern (som förresten gick sönder mitt ute på Härkmyran igår så att mamma fick jaga tag i nån som sålde och hade rätt reservdelar där i närheten, Pysslingen fick bogsera han ända till Nattavaara och Mange fick hämtad den där med släp...) så firar vi själva, jag och Mamma med underbart god Ben&Jerrys-glass. Direkt från burken, eller burkarna. Mamma råkar ju som av en händelse ha två olika smaker hemma i frysen...




hanna

det tycker jag ni gör rätt i att fira :) hade jag med gjort :) kramar hoppas att ni mår bra :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: