2010-03-07
 15:15:34

Riktigt snygg är jag.

Hej Morfar,

I fredags var mamma och pappa till en snäll tant på sjukhuset. Hon kletade gegga på mammas mage och sen satte hon en grej mot som såg ut ungefär som en mikrofon. Vips låg jag där och vinkade till mamma och pappa från en skärm i taket. Stoppade tummen i munnen med när jag tröttnade på att vinka.

Tanten vred och tröck den där grejen mot mammas mage samtidigt som hon berättade vad hon såg. Hon kollade igenom hela lilla mig så att allt ser okej ut. Hjärnan, hjärtat, lever, magsäck, lungor, ryggrad, nacke, ben, armar, ansikte och en massa annat nyttigt som jag kommer behöva.

Det såg toppenbra ut alltihopa, riktigt snygg är jag! Mamma och pappa fick med sig tre bilder hem, en i 3D! Men jag busade med dom, tryckte upp ansiktet mot moderkakan så att man ser inte mitt ansikte sådär jättetydligt på den bilden. Men det är bra, då får dom fundera ett tag till på vem jag kommer vara mest lik. Inte visade jag dom om jag är en tjej eller en kille heller. Näe, vi gör det lite spännande ett tag till. Det tyckte nog både mamma och pappa var bra, är nog roligare för dom att inte veta. Tänk om tanten sagt att jag var en tjej fast jag kanske är en kille och vips kommer jag hem till en rosa garderob. Näe det går ju inte...

Hursomhelst, 30/7 är jag beräknad till. Twisted Sisters kommer mamma nog inte få se i år. Med lite tur Winnerbäck, men det är inte så säkert det heller. Jag tycker ju mest om Boppers och det är ju jag som bestämmer nu förtiden.

Idag har mamma och pappa varit förlovade i ett år. Så jag ska få renfilé till middag och Ben&Jerrys-glass till efterrätt. Himla tur jag har som får vara med och fira...

Både mamma och pappa är jääääätteförkylda. Inge kul alls. Jag hoppas dom blir friska snart, mamma är ju nog trött av att bära runt på mig. Nåväl, dom klarade sig ju från den där gris-febern så dom får väl sitt nu då.

Sola försiktigt i Thailand Morfar och skicka ett vykort eller två!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: